Retelele sociale sunt de un real ajutor in activitatea de promovare a afacerilor. Pe langa faptul ca prin paginile business ale afacerilor, prezente pe retelele sociale sporesti implicarea clientilor si cresti vizibilitatea brandului, social media VINDE. Si vinde bine, atata vreme cat este folosit la adevaratul potential. Marketerii si detinatorii de afaceri, deopotriva, in domeniul comertului electronic incearca sa se foloseasca de acest avantaj si creaza diferite strategii social-media prin care sa creasca numarul de vanzari pentru produsele si serviciile lor. Timpul limitat si disponibilitatea tot mai redusa a oamenilor de a vizita magazinele fizice cu scopul de a face cumparaturi, ii obliga pe antreprenorii care activeaza in domeniul e-Commerce sa fie intotdeauna la curent cu cele mai noi strategii prin care sa atraga potentialii clienti catre ei, si nu catre concurenta directa.
Cum dezvolti strategiile de social-media eficiente
Inainte de a proiecta o strategie social-media, este esential sa stabilesti un scop precis. Ce anume vrei sa obtii in urma implementarii ei? Stabileste daca vrei sa cresti traficul catre site, sa loializezi clientii sau sa cresti vanzarile pe termen scurt.
De asemenea, seteaza si cateva obiective S.M.A.R.T. cum ar fi: numarul de fani ai paginii, numar de vizitatori, numar de like-uri si share-uri, etc., care sa te ajute ulterior sa-ti masori eficacitatea demersurilor de promovare.
Pasul urmator este sa stii CE si CUI vrei sa vinzi, adica sa iti stabilesti un target de audienta. Pentru asta este nevoie sa realizezi profilul (sau mai bine zis, profilele) celor care ar putea fi interesati de ceea ce vrei sa vinzi.
Profilul cumparatorilor – unul dintre cele mai importante aspecte in e-Commerce
Buyer Persona (Profilul Cumparatorului) inseamna sa te pui in pielea unui potential comparator si sa afli ce anume l-ar atrage catre tine si nu spre competitie, daca isi poate sau nu permite sa-ti cumpere produsele sau serviciile, sau ce anume il nemultumeste cu privire la ele. Mai exact, care sunt coordonatele dupa care acesta selecteaza site-urile de unde va achizitiona produsele sau serviciile dorite.
Dupa ce ti-ai cunoscut audienta, trebuie sa stii cu cine te lupti in cursa pentru castigarea atentiei in social-media si implicit pentru castigarea clientilor. Asa ca realizeaza o analiza competitionala, asupra a 3-4 competitori principali. Aceasta analiza iti va oferi multe informatii pe care sa le poti aplica in strategia social media.
Din creionarea strategiilor social-media nu trebuie sa lipseasca pasul in care alegi canelele pe care sa-ti expui mesajele si ofertele. Fiecare retea are specificul sau. De exemplu, in domeniul B2B este indicat sa utilizezi cu precadere LinkedIn, la fel cum in cazul in care activezi in domeniul fashion, Instagram sau Pinterest sunt cele mai potrivite retele sociale datorita faptului ca pun accentul pe vizual.
Acum ca ai decis ce spui si de ce, dar mai ales cui si unde, realizeaza si un plan de continut. Testeaza si afla ce anume ii atrage pe fanii paginii tale si programeaza-ti postarile in functie de feedback-ul pe care il primesti.
To 5 sfaturi care sa iti cresc vanzarile folosind social media
- Creaza mesaje relevante
Cei care sunt interesati de afacerea ta trebuie sa te gaseasca usor si sa gaseasca exact informatiile de care au nevoie. Foloseste cuvinte-cheie in postarile tale, care sunt optimizate in motoarele de cautare.
Utilizeaza chiar si hashtag-uri prin care sa te diferentiezi de competitie si prin care sa delimitezi mult mai bine tipurile de postari.
- Foloseste micro continut in postarile tale
Foloseste in general postari scurte pentru ca de cele mai multe ori oamenii nu au rabdarea necesara sa urmareasca postari prea lungi. Posteaza GIF-uri, clipuri video scurte sau chiar un clip pe Snapchat. De asemenea, nu utiliza in exces continutul de tip text, pentru ca in mediul online vizualul este cel care atrage cu precadere.
- Creste interactiunea cu cei care iti urmaresc afacerea
La baza, retelele sociale sunt utilizate pentru interactiunea sociala. Din acest motiv, este important ca, pe langa mesajele cu caracter de promovare, sa interactionezi si altfel cu clientii tai, adica sa creeazi o relatie care pe termen lung sa creasca increderea in brand-ul tau. Posteaza diverse intrebari care au legatura cu business-ul si cu specificul brand-ului si incurajeaza-i sa raspunda sau diferite clipuri, pe care sa-si doreasca sa le distribuie pe profilele lor.
- Foloseste-te de review-urile cumparatorilor
De foarte multe ori se intampla sa achizitionam un anumit produs pentru ca ne-a fost recomandat de catre un prieten sau o alta persoana care a fost multumita de el. Review-urile cresc increderea in brand, lucru foarte important in consolidarea relatiei cu publicul. Iata mai multe despre cum influenteaza review-urile rata de conversie.
- Colaboreaza cu bloggeri
Si blogurile fac parte din categoria retelelor sociale, iar bloggerii pot deveni foarte rapid influentatori si ambasadori ai brandului. Pe acelasi principiu ca si in cazul review-urilor, cititorii blogurilor au incredere in recomandarile celor care le scriu si este mult mai usor sa ajungi la ei in acest mod.
- Interactioneaza cu publicul
Fii activ pe retelele de socializare. Raspunde prompt comentariilor si review-urilor si mesajelor primite, chiar si celor mai incomode sau neplacute. Primul pas spre a face un potential client sa devina interesat de produsele tale este sa ii arati ca tie iti pasa de nevoile lui!
Zoom-Biz iti ofera consiliere de specialitate pentru ca business-ul tau sa devina si mai profitabil! Contacteaza-ne pentru a crea impreuna cele mai eficiente strategii social-media!